Gen Z-jevci žele biti financijski neovisni do 32. godine života: I to bez posla od 09:00 do 17:00

Njihove ambicije o financijskom uspjehu nisu male

Generacija Z, Marie Claire Hrvatska
Shutterstock
Piše Iva Matić
objavljeno 13/08/2025 u 11:00

Iako gotovo nijedna trenutačno živuća generacija ne može reći da joj je kroz radni vijek uglavnom teklo med i mlijeko, posebno na našim prostorima, mora se priznati da generaciji Z za “financijsko stasanje” nije išlo baš puno toga u korist – od nagle inflacije, visokih troškova života, nestabilnog tržišta rada, pandemije.

Generacija Z već do 30. želi postići puno

Bez obzira na to, njihove ambicije o financijskom uspjehu nisu male, pokazalo je najnovije istraživanje Harris Polla. Pitali su pripadnike generacije Z kad namjeravaju postići potpunu financijsku neovisnost, a prosječan odgovor bio je – do 32. godine.

Istraživanje je obuhvatilo mlade osobe od 18 do 28 godina, a čak 60 % Gen Z-jevaca smatra da im rad s punim radnim vremenom, onim klasičnim od 09:00 do 17:00, neće omogućiti postizanje financijskih ciljeva. Za usporedbu, postotak baby boomera koji dijele isti stav, osoba rođenih u periodu od 1946. do 1964., samo je 35 %.

Kako se onda generacija Z namjerava osamostaliti? Okreću se dodatnim poslovima, poduzetništvu, ulaganju, a kanali kojima se okreću puno su drukčiji nego prije. Društvene su mreže svakako utjecale na ovakav mindset jer 62 % mladih Amerikanaca smatra da je bolje dobiti financijski savjet putem društvenih mreža nego od financijskog savjetnika.

Generacija Z, Marie Claire Hrvatska
Shutterstock

Stvarnost generacije Z sasvim drukčija od prethodnika

Otvaranje vlastitih tvrtki još u srednjoj školi, kreativni rad i njegovo prodavanje na Etsyju, zarađivanje pomoću društvenih mreža, ulaganje s ciljem ranijeg umirovljenja – sve je to stvarnost generacije Z, pokazalo je istraživanje.

U usporedbi s već navedenom baby boom generacijom, ne čudi da se generacija Z morala snaći na svoj način jer stariji su ipak imali povoljnije uvjete za štednju i mirovinu, pristupačnije su bile cijene kuća, poslovi su bili sigurniji. U svijetu koji se rapidno mijenja, najbitnije je biti snalažljiv (makar uz pomoć interneta), što generacija Z smatra jednom od najbitnijih karakteristika.

Vidi sve