Zašto je second-hand sve popularniji kod žena, no ne i kod muškaraca?
Možda Gen Z ipak promijeni statistiku

Moglo bi se reći da modna industrija potiho prolazi kroz pravu malu modnu revoluciju. Sve je više onih koji će brzu modu zamijeniti sporom, kupovati od lokalnih proizvođača i odlaziti na buvljake. Second-hand kupovina u sve je većem porastu već nekoliko godina, a kako istraživanja pokazuju, još je 2021. ovakva vrsta kupnje skočila za 55 posto.
Međutim, muškaraca je, kako pokazuje istraživanje Natixis Payments Observatoryja, te godine bilo samo 18 posto
Što mislite, koliko se stanje promijenilo u posljednje četiri godine? Znamo da je second-hand održivi način odijevanja, da se na taj način barem malo doprinosi očuvanju planeta i da je to trenutačno nešto što je jako cool, ali zašto ovako nešto muškarcima nije pretjerano napeto?
Koliko su muškarci uopće zainteresirani za ekologiju
Može se smatrati da je tradicionalnom muškarcu nametnuto da treba imati svoj auto (minimalno jedan), jesti puno mesa da bi bio što muževniji i da ih se ne odgaja da budu nježni promatrači, već snažni provideri. I to svakako može biti razlog zašto se i dalje second-hand vrlo sramežljivo provlači kroz njihove živote, kao i ekološka osviještenost. No, ne treba generalizirati jer se i tradicionalne norme kod muškaraca lagano rastapaju. Kod nas, doduše, poprilično sporije.
Je li second-hand odjeća doista privlačnija ženama
Također, smatra se da su muškarci skloniji voditi se egom, a ego voli posjedovati, kupovati i imati novo te da žene više razmišljaju o ekološkim pitanjima jer su i zdravstveno osjetljivije. Upravo zbog toga obraćaju više pažnje na svoje zdravlje, materijale koje nose, kao i kvalitetu robe.
Pročitajte još
Nešto što je second-hand ne mora biti nekvalitetnije od nove odjeće, čak dapače, mogu se naći vrlo kvalitetni komadi.
Razlog zašto su žene sklonije održivijoj modi može biti i taj da je muške robe u second-hand trgovinama manje nego ženske.
Često se može vidjeti kako second-hand, koji se, recimo, proteže na tri kata, ima dva kata prepuna ženske robe, a jedan sramežljivo popunjen muškim komadima
Moguće je i da se radi o psihološkom faktoru (ali ni ovdje ne treba generalizirati), žene će više vremena voljeti provoditi u shoppingu i istraživati, dok muškarci to žele obaviti čim prije, ne tražiti previše i otići tamo gdje i inače kupuju. No tu su i nove generacije koje ruše dosadašnja uvjerenja i stavove.
Gen Z najviše od ostalih generacija štedi i razmišlja o budućnosti, pa sve više i pohodi second-hand shopove
Nadamo se da tradicionalan pristup modi doista ostaje u prošlosti i da ovakav koncept odijevanja, razmišljanja, štednje i očuvanja neće ostati rezerviran ponajviše za žene.