Jana Dužanec za Marie Claire: “Uspjeh ne bira ni spol ni godine, presudni su rad i jasna vizija”

Slavna hrvatska poduzetnica iz svijeta ljepote Jana Dužanec o svojim počecima, "aha" trenucima u karijeri i svojoj poslovnoj filozofiji

JN beauty Jana Dužanec
Piše Marie Claire
objavljeno 30/11/2025 u 12:00

Jana Dužanec, poduzetnica, majka, girl boss – ovakvi opisi često se vežu uz Vaše ime, no kako biste se opisali Vi sami?

Svi ti epiteti mi laskaju, no kad bih morala opisati samu sebe, naglasila bih da sam uporna, realna i strastvena žena koja nikad nije zaboravila odakle je krenula. Majka, poduzetnica i kreativka koja voli izazove, a koja u isto vrijeme zna koliko truda, odricanja i rada stoji iza svake spomenute “titule”. Za mene je najveći kompliment kad netko prepozna autentičnost, energiju i ljubav koju ulažem u sve što radim.

Kako su izgledali sami počeci poslovanja i kad su stvari prešle na višu razinu?

Počeci su bili skromni. Sve je započelo kao hobi i dodatan izvor prihoda tijekom fakulteta. Iako sam upisala ekonomski fakultet, ljubav prema umjetnosti vodila me prema nail artu. U to vrijeme s mamom sam često putovala u Italiju kako bih nabavila proizvode koji kod nas nisu bili dostupni. Ključni se trenutak dogodio nakon godina rada kao master edukator i distributer međunarodnih brendova, kad se rodila ideja o vlastitom brendu, u čemu mi je obitelj bila najveća podrška. Počeli smo skromno, s tek desetak proizvoda no s prepoznatljivim dizajnom i logotipom koji su privukli pažnju. Prva promocija brenda odvijala se putem edukacija, a pojavom društvenih mreža komunikacija je migrirala na još dinamičnije platforme. Danas mi je nevjerojatno za vidjeti koliko smo narasli, a sve je krenulo iz jedne male sobe i velikog sna.

JN beauty Jana Dužanec

Koji je bio Vaš “aha” trenutak u poslovanju?

Mislim da je ključan bio onaj u kojem sam shvatila da kupci ne traže samo proizvod nego i priču, određen osjećaj, iskustvo, ali i osobu kojoj će vjerovati. S tom motivacijom, prestala sam sagledavati poslovne rezultate isključivo s aspekta prodaje te sam počela graditi zajednicu, educirati ljude te dijeliti znanje i iskustvo bez ikakve zadrške – i sve se počelo mijenjati. Još jedna važna spoznaja bila ta da ne moram slijediti tuđe standarde i uklapati se u postojeće okvire industrije.

Biznis ste proširili  i na make-up i lifestyle. Kako se razvila ta ideja?

Krenuli smo kao brend Jana Nails s jasnim naglaskom na kvaliteti, koja je temelj svega što radim. JN Beauty linija prirodno je evoluirala, prvotno kao opcija za dodavanje poklona uz kupnju, no ubrzo smo prepoznali pravi potencijal našeg make-up segmenta. Shvatili smo da postoji značajna potražnja za vrhunskim i kvalitetnim proizvodima u make-up industriji, što nas je vodilo prema brzom rastu naše beauty linije.

Koji su Vaši savjeti za poslovni uspjeh?

Za uspješno poslovanje najvažniji je kontinuitet u usavršavanju i edukaciji te prilagodba tržišnim trendovima. Svijet kozmetike se brzo mijenja, ključno je uvijek biti ukorak s novim tehnikama i proizvodima. Također, strateško planiranje od esencijalne je važnosti, osobito u početku poslovanja, kad vam često nedostaje resursa. Moj je savjet ulagati mudro i promišljeno jer je samo taj pristup dugoročno isplativ. To znači da ponekad morate utišati glasove drugih, poslušati sebe i odvažiti se na rizik jer bez riskiranja nema ni pravog napretka.

Što Vam je kao poduzetnici bilo najteže na početku, a što je izazovno još i danas?

U počecima mi je bilo najteže nositi se s nesigurnošću – ne znaš hoćeš li uspjeti, hoćeš li pokriti troškove, hoće li ljudi prepoznati to što radiš. Radila sam doslovno 0-24, bez sigurnosti i garancije da će se sav taj trud isplatiti. Uz to, bilo je jako teško nositi se s mišljenjima okoline. Kad krećeš ispočetka, mnogi sumnjaju i govore ti da nećeš uspjeti, a ti moraš biti jača od toga. Danas su izazovi drukčiji, ali nisu manji. Sad mi je najveći izazov održati kvalitetu, tempo i energiju, a istovremeno ostati svoja te prisutna za svoj tim i obitelj.

JN beauty Jana Dužanec

Koje bi osobine, po Vašem mišljenju trebala imati svaka poduzetnica?

Svaka poduzetnica prije svega treba biti hrabra. Uz to, nevjerojatno su važni upornost i strpljenje jer uspjeh ne dolazi preko noći. Autentičnost smatram jednom od ključnih karakteristika uspješnog poduzetništva. Ljudi danas prepoznaju kad nešto radite iskreno, s ljubavlju i strašću. Timski rad također ima važnu i često presudnu ulogu jer ni najbolje ideje ne mogu zaživjeti bez ljudi koji ih mogu pratiti, razvijati i zajedno rasti, dijeleći istu viziju. Kvalitetan tim suradnika danas je neprocjenjiv. I, na kraju –  mora postojati i stalna želja za učenjem i napredovanjem.

Je li ženama teže uspjeti u poduzetničkim vodama nego muškarcima, kakva su Vaša iskustva?

Rekla bih da poduzetništvo nosi izazove za svakoga bez obzira na spol. No, iz osobnog iskustva, mogu reći kako ženama ponekad treba malo više truda da ih poslovno okruženje shvati ozbiljno, posebice u početku. Često se od žena očekuje da budu fokusirane na druge stvari, a kad odluče graditi vlastiti posao, nerijetko ih prate predrasude i sumnje. Ipak, vjerujem da uspjeh ne bira ni spol ni godine, nego bira upornost, rad i jasnu viziju.

Koja su Vaša beauty predviđanja za ljeto 2026. godine?

Mocha Mousse i pastelno žuta bit će veliki hitovi, kao i nude manikure, kromirane i aura manikure. Bademasti oblik i dalje će biti najtraženiji za duge, a squareoval za kratke nokte.

Kako biste opisali navike Hrvatica kad su manikure u pitanju?

Rekla bih da su navike Hrvatica po pitanju manikure jako raznolike i da su se kroz godine jako promijenile. Nekoć je većina birala isključivo klasiku poput nude tonova, francusku manikuru ili crveni lak. Danas sve više žena prati trendove, žele isprobati nešto novo, drukčije, ići ukorak sa svjetskom scenom.

Što ćete obavezno ponijeti u kozmetičkoj torbici ljeti?

Ljeto je uvijek dinamično – radi snimanja novih kolekcija i kampanja, putujem vrlo često! Što se tiče beauty torbice, tu nema kompromisa! U njoj se uvijek nalaze Lip oil Crush, Berry Blush rumenilo i Nude Pleasure , a kolekcija SKIN MUSE kolekcija sa mnom ide u cijelosti. Ljeti se ne odvajam od proizvoda Skinbetter Tone Smart SPF 50 i Glam It Up! eye maskica bez kojih moji podočnjaci ne bi preživjeli!

 

Vidi sve