Ljeto u Ljubljani – iskoristite beneficije turističke kartice Ljubljana card i grad istražite besplatno
Ljubljana je idealna destinacija za vikend-bijeg, a ova turistička kartica uvelike doprinosi cijelom doživljaju
Doručak u hotelu zahtjeva određene norme ponašanja i lijepe manire.
Doručak u hotelu ima nešto gotovo filmski u sebi! Onaj osjećaj da ste, barem na nekoliko dana, pobjegli iz svakodnevice i prepustili se nekoj verziji sebe koja pije svježe cijeđeni sok u bijelom ogrtaču u sobi i smireno lista novine dok čeka da se tostić savršeno zapeče. No iza te kulise “savršenog jutra” krije se dobro poznata društvena koreografija koju svi plešemo, a rijetko o njoj otvoreno govorimo: bonton za buffet doručkom u hotelu.
Jer, iako je koncept samoposluge zamišljen kao demokratski i opušten, praksa nas često suoči s drugačijom stvarnošću. Istom onom u kojoj jedan gost uzme zadnjih osam kroasana “za kasnije”, drugi koristi prste umjesto hvataljke, a treći očima koluta čim netko ne zna kako se koristi aparat za kavu. I tu, drage čitateljice i čitatelji, počinje teritorij u kojem bi nam svima dobro došao mali podsjetnik na bonton.
Odgovor je: itekako postoji. Možda nije uklesan u mramor recepcije, ali nepisana pravila ponašanja tijekom hotelskog doručka ona su koja razlikuju sofisticiranost od sebičnosti i pažnju prema drugima od potpunog društvenog sljepila.
Neki hoteli, osobito oni luksuzniji, svoje goste suptilno vode kroz taj ritual. Bilo dizajnom prostora, rasporedom hrane ili čak i tonom osoblja. No bez obzira na to spavate li u butik hotelu s pet zvjezdica ili ste na vikend putovanju u obiteljskom pansionu, temeljna pravila ostaju ista.
Hotelski buffet doručak nije prostor u kojem se vježba strategija preživljavanja, već mikrokozmos civiliziranog suživota. A ako još uz to želimo ostaviti dojam osobe sa stilom, ili barem osobe koja ne stavlja narezanu šunku prstima u tanjur, nekoliko ključnih smjernica trebale bi nam postati pravilo.
Koliko god da ste gladni, pospani ili na rubu espresso krize, sjetite se da niste sami u prostoru. Red je red, pa i onaj ispred aparata za kavu. Ako se pored nekog jela već nalazi netko tko si puni tanjur, pričekajte. Gledanje u vrat s namjerom da ubrzate stvar neće pomoći. Dapače, može uzrokovati pasivno agresivne poglede koji će vam pokvariti i najbolji cappuccino.
Kada uzimate hranu, budite racionalni. Uzmite količinu koju možete pojesti, jer buffet nije pozivnica za punjenje smočnice. Dva puna tanjura prepuna kobasica, jaja i voća “za poslije u sobu” nije samo pitanje lošeg ukusa, već često i kršenje hotelske politike.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Ako se negdje nalazi hvataljka, koristite je. Ako je nešto u poklopljenoj posudi, zatvorite je nakon sebe. Ako uzimate nešto rukama, možda biste trebali… ne. Zapravo, nikad ne uzimajte ništa rukama. Ni najmanji komad peciva. Ni “samo jednu grožđicu”. Niste kod kuće, a ni tamo se, nadamo se, ne ponašate tako.
Isto vrijedi i za korištenje posuđa. Žličice, vilice i ostali pribor predviđen za zajedničko korištenje neka ostane u službi cijele zajednice. Miješanje čaja žličicom pa njeno vraćanje među čiste nije samo nekulturno, već i nehigijenski. U doba kad nam je pojam “higijena” prošao kroz pandemijski filter, ovakve stvari doista više nemaju opravdanja.
Ako ste na odmoru s djecom, doručak može djelovati kao teren bez pravila, ali upravo tada pravila su najvažnija. Pustiti dijete da samo uzima hranu možda jest čin autonomije, ali i recept za proliveni sok, razbacani sir i eventualno suze jer nema palačinki.
Roditelji su ti koji moraju preuzeti odgovornost za ritam, izbor i količinu hrane, ali i za opću koordinaciju: da dijete ne trči među stolovima, da se ne dere, da ne miješa sve marmelade s istim nožem. Ukratko, da ne uđe u povijest hotela kao “ono dijete s Nutellom u kosi”.
I da, iako vam nitko iz osoblja vjerojatno neće ništa reći, doručak u hotelskom restoranu nije produžetak kreveta. Jutarnji ogrtač, bosa stopala, kupaći kostim pod prozirnom haljinom, sve to ostavite za bazen ili sobu. Ne morate nositi sako, ali čista majica, hlače i minimalna pristojnost pokazatelj su poštovanja. Kako prema prostoru, tako i prema osoblju i drugim gostima.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Zapravo, nije riječ samo o izgledu, nego i o stavu. Osmijeh konobaru, “dobro jutro” kuharu kod jaja na oko i zahvalnost kad vam netko pridrži vrata čine razliku između gosta i konzumenta.
I u tome je čar hotelskog buffet doručka. On nije samo prilika da pojedemo više nego kod kuće, nego prostor u kojem pokazujemo tko smo kad nitko ne gleda previše ili kad svi gledaju, ali tiho. Poštivanje prostora, hrane, ljudi i ritma tog jutra odraz je osobnog stila. Jer elegancija se ne očituje u broju zvjezdica hotela, već u načinu na koji držite tanjur, čekate red i kažete hvala.
A ako to sve uspijete napraviti s osmijehom i šarmom, ne trebate brinuti. Ostat ćete zapamćeni. Ne kao onaj koji je pojeo zadnju kajganu, nego kao gost sa stilom.