Loro Piana pod sudskom upravom zbog iskorištavanja migrantskih radnika
Ovaj se modni lanac pozicionira kao etički i održiv luksuzni brend, ali što zapravo stoji iza toga?

Talijanski proizvođač kašmira Loro Piana i sinonim za tzv. “tihu luksuznost” navodno je i tiho izrabljivao migrantske radnike u tvornicama, kojima je radno vrijeme premašivalo ono zakonski dopušteno (osam sati), a plaće su im bile ispod minumuma.
Loro Piana nije jedini brend koji je poslovao na ovakav način
Tužitelji su na ovaj način razotkrili renomirani talijanski brend, koji nije jedini u nizu. Naime, i Giorgio Armani Grupa, podružnica Christiana Diora i jedinica brenda Valentino također su optuženi za slične uvjete rada, koji su karakteristični za zemlje Trećeg svijeta, iz kojih radnici migriraju – kako bi imali bolji život.
View this post on Instagram
Radi se o dvije radionice, koje su u vlasništvu kineskih državljana, a koje Loro Piana nije provjerila, kako tužitelji tvrde – u želji za što većim profitom. Detaljnijom istragom Carabiniera ispostavilo se da je navedena tvornica proizvodila kašmir s oznakom Loro Piana, a kineski su radnici (među njima i pet osoba bez dokumenata) radili i do 90 sati tjedno, svaki dan, za 4 eura po satu. Ono što je bitno za napomenuti, Loro Piana je od 2013. godine u vlasništvu LVMH-a (Moët Hennessy Louis Vuitton), a najčešće ističu kako im je održivost i etička proizvodnja na prvome mjestu.
Radnici su spavali i na podu proizvodnih prostora
Ono čime se opravdavaju jest da Italija nema zakonski definiranu minimalnu plaću, ali sindikati se slažu u jednome – naknada po satu treba iznositi 7 do 9 eura. Na milanskom području su pregledane dvije posredničke tvrtke i tri kineske radionice u kojima deset radnika nije bilo prijavljeno, a mnogi su od njih spavali na podu proizvodnih prostora.
Loro Piana jakne od mješavine kašmira i svile prodaju se po cijeni višoj od 4000 dolara, no ovaj brend za takve komade posredničkim tvrtkama daje 118 eura po komadu. Naravno, ni u ovome nisu jedini.
View this post on Instagram
Uz to, ova je stoljetna tvrtka već bila pod povećalom zbog premale naknade koju daje radnicima u Peruu za rijetku vunu vikunje, divlje vrste alpaka. Tada su se obranili da su tvrdnje “neistinite” i da ne prikazuju “iskrenu suradnju” koju imaju s peruanskom zajednicom.
Ovaj se modni lanac pozicionira kao etički i održiv luksuzni brend. Izgleda da nisu upućeni što to u cjelosti znači.
pročitajte još