Potražnja za second-hand odjećom raste, kupci žele emocionalnu povezanost

Nova istraživanja pokazuju da se kupci okreću kvaliteti, ali i već nošenim proizvodima koji imaju priču

second hand je in
FOTO: Launchmetrics
Piše Marie Claire
objavljeno 10/12/2025 u 16:00

Svijet fast fashion mode zahuktava se iz godine u godinu, podržan trendovima koji se zahvaljujući društvenim mrežama izmjenjuju sve brže i brže, a koje high street brendovi izbacuju doslovce kao na traci. Trgovine su prepune, a online dućani cvjetaju, no najnovija izvješća pokazuju da su se ljudi već pomalo umorili od neprestane utrke za trendovima i da se sve više okreću second-hand modi.

Je li riječ o rezultatu financijske krize ili prosvjećenju, teško je reći, vjerojatno se radi o kombinaciji. Evo što pokazuje novo izvješće.

Deseto izdanje izvješća o stanju mode @mckinseyco i @bof Insights ističe hitnu potrebu za promjenom u industriji, pri čemu 46 % modnih rukovoditelja očekuje pogoršanje uvjeta u industriji u 2026.

Zabrinjavajuće je da se ove godine teme vezane za održivost ne pojavljuju među deset najvažnijih tema izvješća, što naglašava kontinuirano povlačenje industrije iz programa održivosti.

second hand je inFOTO: Launchmetrics

Modna industrija ne staje, no potrošači se okreću “pravim vrijednostima”

Ipak, nalazi ukazuju na širu promjenu u raspoloženju potrošača, pri čemu se potrošnja pomiče prema vrijednosti, kvaliteti i dugovječnosti. Sve više potrošača podržava brendove koji su u skladu s njihovim vrijednostima i identitetom, pri čemu 62 % kaže da imaju emocionalnu vezu s brendovima od kojih najviše kupuju, a 43 % otkriva da im je kvaliteta važnija nego ikad (u odnosu na 30 % u 2023.), kako izvještava Eco Age.

Odjeća koja već postoji najsnažniji je oblik otpora

Zanimljivo je i da tržište rabljene odjeće nastavlja rasti, a očekuje se da će do 2027. dosegnuti 317 milijardi dolara i rasti dva do tri puta brže od tržišta prve ruke od 2025. do 2027. godine

Generacija Z i milenijalci i dalje su ključne skupine potrošača odgovorne za ovaj rast

Motivacija potrošača da se odluče na rabljenu odjeću sad se proteže izvan budžeta, a 61 % potrošača kaže da bi nastavili kupovati preprodaju čak i da imaju više novca, iz ljubavi prema pronalaženju jedinstvenih komada i “uzbuđenja lova”. Porast tržišta rabljene odjeće i dalje remeti industriju, dokazujući da je odjeća koja već postoji najsnažniji oblik otpora.

second hand je inFOTO: Launchmetrics

U 2026. godini gotovo tri četvrtine rukovoditelja očekuje povećanje cijena – povećanje od 19 % u odnosu na 2025. godinu, ali s obzirom na to da rezultati dokazuju da potrošači žele ponovno uspostaviti vezu s vrijednošću odjeće, ako brendovi podignu cijene bez poboljšanja kvalitete ili dizajna – riskiraju gubitak potrošača i potpuno narušavanje vrijednosti brenda.

Vidi sve