Tko je čovjek koji stoji iza lutkica Labubu i kako je psihološkom igrom od njih napravio fenomen?

Upoznajte Wanga Ninga, 38-godišnjeg poduzetnika koji je osmislio zanimljivu poslovnu formulu, koja je dovela do modne manije koju poznajemo pod nazivom Labubu

wang ning labubu pop mart marie claire hrvatska
FOTO: POP MART/SHUTTERSTOCK
Piše Ana-Lena Cvitanušić
objavljeno 17/07/2025 u 12:02

Ovih dana, gdje god da se okrenemo, viđamo Labubu lutkice – minijaturne “gremlinske” figurice s upečatljivim, širokim osmijehom i oštrim zubima. U 2025. godini njihova je popularnost “eksplodirala” do te mjere da su postale globalan fenomen, a neto vrijednost izvršnog direktora Pop Marta (kineskoga giganta koji stoji iza Labubua) porasla je za nevjerojatnih 1,6 milijardi dolara – i to u samo jednom danu. Ova je vijest u poslovnom svijetu dočekana s oduševljenjem i fascinacijom, a razlog je očit – Labubu više nisu samo lutkice nego i kolekcionarski trofej te ultimativan modni dodatak među celebrityjima. Wang Ning 38-godišnji je poduzetnik koji je zaslužan za taj fenomen – vrijeme je da ga upoznate.

wang ning labubu pop mart marie claire hrvatska
INSTAGRAM: @markajemde

Briljantan umjetnik inspiriran mitologijom

Kreativan um koji je zaslužan za izgled Labubu lutkica jest hongkonški umjetnik Kasing Lung. Slavni ilustrator većinu je djetinjstva proveo u Nizozemskoj, gdje je pronašao inspiraciju u nordijskoj folklornoj tradiciji, bajkama i mitološkim bićima.

“Kad sam bio dijete, volio sam čitati bajke i bio sam pod utjecajem drevnih europskih legendi o vilenjacima. U to vrijeme nije bilo igraćih konzola ni računala, pa sam lutke morao crtati olovkom. Još sam tada imao ideju da ću jednog dana slikati bajke”, ispričao je Lung u razgovoru za Hypebeast.

wang ning labubu pop mart marie claire hrvatska

Njegovi crteži ubrzo su izrasli u cijeli imaginarni svijet koji je nazvao “The Monsters”, a iz kojeg dolaze i Labubu lutkice – nestašna, ali ljubazna bića koja će vas osvojiti na prvu. Na službenim stranicama i u trgovinama Pop Marta danas se mogu pronaći Labubu modeli u desecima različitih boja i odjevnih kombinacija, dok Lung i dalje osobno nadgleda razvoj svakog dizajna iz svog kreativnog studija u Hong Kongu.

Ipak, za njihov uspjeh još je bitniji poduzetnik Wang Ning, koji je Pop Mart osnovao 2010. godine, možda ni ne sanjajući da će za 15 godina stvoriti jedan od najvećih fenomena pop kulture, dospjeti na 105 mjesto na ljestvici najutjecajnijih ljudi časopisa Forbes te da će u samo jednom danu, zahvaljujući lutkicama koje prodaje, zaraditi nevjerojatnih 1,6 milijardi dolara.

Kako je sve počelo

Wang Ning je osnovao dućan s tehnologijom pod nazivom Pop Mart 2010. godine. Morao je posuditi 30.000 dolara od obitelji kako bi mogao započeti biznis. U svojoj trgovini prodavao je na stotine brendova igračaka, a posao se razvijao polako – sve do 2015. godine, kad je naišao na koncept blind box, u kojem je prepoznao velik potencijal.

wang ning labubu pop mart marie claire hrvatska

Odlučio je pomoću kutija u kojima se nalaze igračke koje se kupuju naslijepo (nikad ne znaš što ćeš dobiti) i dobrog marketinga stvoriti osjećaj “nedostatka”, zbog čega ljudi žele kupovati ono oko čega se stvara hype, bez obzira na pravu vrijednost proizvoda.

Ningova formula: nepoznat sadržaj + osjećaj oskudice od trenda = veliki uspjeh

Prve Labubu lutkice pojavile su se još 2015. godine, no pravi je uzlet započeo 2019., kad je umjetnik Kasing Lung potpisao ekskluzivni ugovor s Pop Martom. U suradnji s Wang Ningom, Pop Mart je lansirao Labubu kao dio blind box formata. Već 2020. godine Lung je postao milijarder, a nakon što je 2023. tiho otvorio trgovinu u Americi, stvari su se počele zahuktavati.

Labubu lutkice počele su nositi Rihanna, Lisa iz benda BLACKPINK i mnoge druge it djevojke, a početkom 2025. Labubu trend “eksplodirao” je na TikToku i tako je započela ludnica koja još uvijek traje.

Koliko Labubu lutkice stoje

Iako se na službenim stranicama još uvijek mogu pronaći modeli između 15 do 40 eura, većina Labubu lutkica popela se na ljestvicu high-end modnih dodataka, ali i kolekcionarskih modela. Stoga ne čudi da se određene, rijetke figure prodaju (ili preprodaju) i za više od 300 dolara po komadu. Samo za informaciju, Labubu lutkica iz suradnje brendova Labubu x Sacai x Carharrt prodala se za 31.000 dolara.

Bez obzira na cijenu, njihovi obožavatelji diljem svijeta spremni su satima čekati u redu da bi se dokopali svog primjerka.

Vidi sve