Na platou Gradec započela još jedna Baš Naš priča!
Prvim su danom organizatori ujedno i najavili ovo 25-dnevno događanje
Globalan fenomen Zare započeo je kao ideja u umu briljantnog osnivača Amancia Ortege, a ove godine slavi 50. rođendan
Jeste li znali da slavna Zara ove godine slavi 50 godina svog postojanja? Svi znamo da Zara nosi titulu jednog od najpoznatijih high street brendova današnjice, a iz godine u godinu čini se da gotovo nitko ne može konkurirati brzom tempu lansiranja kolekcija, masovnoj distribuciji te budnom praćenju aktualnih trendova.
Uvjerljivo najznačajniji brend grupacije Inditex od samih početaka prepoznao je tržišni potencijal brze mode, a nema sumnje da su Zarine kreacije pogodovale zadržavanju ovog trenda u svijetu mode. Ono što danas poznajemo kao pravi globalni fenomen, započelo je kao ideja u umu briljantnog osnivača Amancia Ortege.
Zajedno sa suprugom Rosalijom Merom, španjolski poduzetnik Amancio Ortega osnovao je modnu kuću Zara u španjolskoj La Coruñi 1975. godine. Zanimljivo je da se Amancio u početku odlučio za ime “Zorba”, inspirirano popularnim filmom “Zorba The Greek” iz 1964. godine.
Godinama su kružile razne teorije o tome zašto se poslovni genij naposljetku ipak predomislio, dok direktor komunikacija u Zari, Jesús Echevarría, konačno nije otkrio pravu istinu iza ikoničnog imena
‘To ime svidjelo im se, no u blizini je bio kafić istog imena, Zorba, udaljen možda samo dva bloka. Vlasnik kafića došao je i rekao: “Ljude će zbunjivati ako su u blizini kafić i trgovina imena Zorba.” Već su napravili kalupe za ime kafića pa je Ortega potražio drugo rješenje. I tako je nastala Zara”, ispričao je za The New York Times.
Slavni supružnici težili su brzoj proizvodnji koja usporedno prati goruće trendove u svijetu luksuzne mode. Povoljnije replike s modnih pista tako su se vrlo brzo mogle naći na policama Zare, što je, dakako, rezultiralo eksplozivnim uspjehom i širenjem poslovanja.
Prva međunarodna trgovina otvorena je 1988. u Portugalu, a 90-e je obilježilo širenje po Sjedinjenim Američkim Državama, Francuskoj, Meksiku… Prva Zara koju smo vidjeli u Hrvatskoj otvorena je 2007., dok danas broji više od dvije tisuće poslovnica diljem svijeta.
Globalna prepoznatljivost Zare proučava se već godinama, a mnogi stručnjaci vjeruju da ključ uspjeha leži u vertikalnoj integraciji koju brend prakticira
Preciznije, Zara kontrolira baš svaki aspekt proizvodnje – od dizajna modnih komada pa sve do njihove distribucije i maloprodaje. Na ovaj način zadržava potpunu kontrolu nad radnim procesom dok se istovremeno minimalno oslanja na vanjske dobavljače.
Brzina je također jedan od vodećih faktora uspjeha, pa se nove kolekcije na policama pojavljuju svaka dva do tri tjedna. Gorući svjetski trendovi prate se i isporučuju iz dana u dan, pa Zara često ima veliku prednost u odnosu na svoje konkurente.
Uz Zaru, unutar Inditexove grupacije našli su se brendovi kao što su Zara Home i Zara Beauty, koji je predstavljen u svibnju 2021. te nekoliko puta godišnje izbacuje sofisticirane kolekcije koje u svojoj ponudi sadrže sjenila za oči, ruževe, lakove za nokte…
Nema sumnje da je širenje ponude izvan odjeće, a u stilu Zare, doprinijelo širenju brenda i neminovno osnažilo poslovanje Inditexa na međunarodnom planu.