Sve što znamo o kostimima Mie Goth u filmu ‘Frankenstein’

U del Torovom Frankensteinu kostimi Kate Hawley spajaju romantiku, stravu i vrhunsku izradu, od Tiffanyjevih arhiva do prozirnih haljina iz šezdesetih.

FRANKENSTEIN, Mia Goth
Piše Astrid Čada
objavljeno 15/11/2025 u 16:00

Gotika je oduvijek bila blisko povezana s modom. Postoji nešto mračno i zavodljivo u toj estetici što posebno volimo promatrati kroz prizmu odjeće, kao da se ljepota i opasnost susreću na istom mjestu. Ovih mjeseci taj se vizualni jezik ponovno vraća u prvi plan, prelijevajući se iz modnih priča u interijere i na ekrane, gdje nova generacija horor projekata istražuje granicu između romantike i strave.

Frankenstein kao modno-scenski spektakl

Najnoviji primjer je Frankenstein Guillerma del Tora, koji je početkom studenog stigao na Netflix. U adaptaciji romana Mary Shelley glume Jacob Elordi, Mia Goth i Oscar Isaac, a film spaja povijesne motive, steampunk estetiku i dozu jezive ljepote.

Posebnu težinu nose kostimi dizajnerice Kate Hawley.

Mia Goth u filmu tumači dvije uloge: Elizabeth, ljubavnu muzu, i Clare, Frankensteinovu majku. Hawley je za obje kreirala vizualni jezik koji evocira različite ženske arhetipove: majku, anđela, nevjestu, utjelovljujući ideju žene koja postoji kao sjećanje.

Clare je kostimografski zamišljena kao lik iz romantičarskog doba – puno prozirnih slojeva i velova koji joj daju eteričan, gotovo sjetan izgled. Elizabeth, za razliku od nje, inspirirana je znanstvenim crtežima iz 1850-ih, pa njezini kostimi koriste paletu zelenih, magenta i irizirajućih tonova koji podsjećaju na krila kukaca, mikroskopske strukture i ukrasne stranice viktorijanskih knjiga.

FRANKENSTEIN, Mia Goth

Svi kostimi izrađeni su od nule, uključujući one za statiste, a neki su zahtijevali izuzetno precizne tehnike. Hawley posebno izdvaja pelerina-šal s uzorkom nalik fraktalima, inspiriran krilama kukaca.

Povijesni komadi nakita

Zahvaljujući suradnji s Christopherom Youngom iz Tiffany & Co., kostimografski tim dobio je pristup cijelom arhivu ove legendarne kuće.

Tako Goth u prvoj sceni kao Elizabeth nosi irizirajuću ogrlicu od favrile stakla iz 1914., dizajn Meta Overbeck, koja se savršeno nadovezuje na njezinu tirkiznu haljinu i perjani ukras.

U sceni, dok svira klavir, pojavljuje se i dojmljiva Wade Family ogrlica s više od 40 karata europski brušenih dijamanata, komad koji se prvi put prikazuje pred kamerama.

FRANKENSTEIN, Mia Goth

U završnoj sceni, Goth postaje “mlada Frankenstein” u kostimu koji svojim zavojima i detaljima podsjeća na samo stvorenje. Look je dopunjen srebrnim broševima s izmišljenim obiteljskim grbovima koje je izradio Tiffany, dok crveni križ koji nosi upućuje na Frankensteinovu majku i del Torovu sklonost religijskoj simbolici.

Jedan look posebno se izdvaja – potpuno prozirna spavaćica u nijansi morske pjene, zamišljena kao hommage hororu šezdesetih. Hawley je željela vrlo jednostavnu siluetu koja otkriva ranjivost, pa taj styling priziva Sharon Tate, Rosemary’s Baby i klasični “final girl” trenutak.

Vidi sve