Zbog njega je i kraljica Elizabeta prekršila protokol: Kako je Christian Dior zauvijek promijenio visoku modu
Sve je započelo na adresi Avenue Montaigne 30 u Parizu 1946. godine.

Luksuzne tkanine, precizan kroj i vizionarski dizajn već desetljećima utjelovljuju duh francuske modne kuće Dior. Od haljina koje odišu luksuzom na modnim pistama pa sve do skupocjenih parfema koji traju danima, stvaralaštvo njegova začetnika Christiana Diora redefiniralo je poimanje luksuza u svijetu visoke mode.
Sve je započelo na adresi Avenue Montaigne 30 u Parizu 1946. godine, kad Christian Dior i industrijalac Marcel Boussac otvaraju prvu couture kuću, s tri atelijera i 85 zaposlenika. Povezivala ih je ideja o redefiniranju ženstvenosti u poslijeratnoj eri, nudeći dizajn koji slavi raskoš i sofisticiranost, a već početkom sljedeće godine lansirali su svoju prvu kolekciju.
Dioru upućeno: “Such a New Look”
Proljetno/ljetna kolekcija pod nazivom Corolle i Huit izazvala je pomutnju među kritičarima, s luksuznim haljinama uskog struka u središtu događanja. Uz njih, pažnju su plijenile i široke suknje voluminoznih oblika, a cijelu kolekciju obilježila je svila kao simbol elegancije i luksuza. Huit tako postaje protuteza utilitarnom stilu iz ratnog vremena, odnoseći se na siluetu u obliku broja osam, a koju karakteriziraju uzak struk i široki bokovi.

Unatoč pravoj modnoj revoluciji koju su donijele, prve kolekcije do danas su ostale upamćene pod nazivom “New Look”, kojim je urednica “Harper’s Bazaara”, Carmel Snow, opisala Diorov revolucionaran stil. Nakon što je vidjela sofisticirane haljine i suknje, Carmel je uzviknula: “Moj dragi Christiane, tvoje haljine imaju tako novi izgled.”
Iste godine Dioru je dodijeljen Modni Oscar u Dallasu, a lansirao je i prvi parfem, Miss Dior, potpuno spreman za osvajanje američkog kontinenta, stoji na stranicama brenda.
Kraljica Elizabeta krši protokol
Christian Dior – New York otvara se 1948. na Petoj aveniji u New Yorku s ekskluzivnom kolekcijom luksuzne konfekcije i modnih dodataka, a iste godine ondje lansira i Christian Dior Perfumes New York Inc.

Bio je ovo tek početak senzacije koja se nastavila u narednim godinama, postavljajući brend pionirom u svijetu visoke mode. Jedan od najznačajnijih događaja Christianove karijere uslijedio je u travnju 1950., kad je svoj dizajn predstavio pokojnoj kraljici majci, Elizabeth Bowes-Lyon, i princezi Margaret u francuskom veleposlanstvu u Londonu.
Inače, kraljica Elizabeta bila je toliko oduševljena Diorovim kreacijama da je zatražila od modela da prekrše kraljevski protokol, zamolivši ih da se okrenu i hodaju kako bi vidjela stražnji dio haljina umjesto da napuste prostoriju hodajući unatrag.
“Mali rječnik mode” i iznenadna smrt genijalca
Tijekom ranih 50-ih, Dior objavljuje i svoj “Mali rječnik mode” u Sjedinjenim Državama i Velikoj Britaniji, autobiografiju “Dior by Dior”, a pojavljuje se i na naslovnici “Time Magazinea”.
Međutim, svijet ostaje u šoku 1957., nakon vijesti o dizajnerovoj smrti. Christian Dior preminuo je od posljedica srčanog udara u talijanskom Montecatiniju 24. listopada. Modne revije brenda do danas reinterpretiraju njegovo nasljeđe, ulijevajući spoj tradicije i suvremene inovacije u svaki novi komad. Nakon Diorove smrti, njegov pomoćnik Yves Saint Laurent preuzima ulogu kreativnog direktora brenda, čime započinje nova era brenda.

U trenutku preuzimanja dužnosti, Saint Laurent je imao samo 21 godinu. Premda se na poziciji kreativnog direktora zadržao tek tri godine, njegova prva kolekcija Trapèze lansirala ga je u zvijezde, a sami brend opisuje ju kao “usađivanje duha emancipacije, sažimajući mladost 1960-ih.” Godinu nakon odstupanja s dužnosti, osniva vlastitu modnu kuću, Yves Saint Laurent, a kreativni direktor postaje Marc Bohan.
pročitajte još
Stvaralaštvo Marca Bohana zaludjelo je holivudske zvijezde, a nakon stupanja na dužnost 1960. lansirao je Slim Look, odražavajući suvremene ideje ženstvenosti kroz moderne siluete, krojene elegantnom jednostavnošću.

Lady Dior
Do sredine 90-ih izmijenila se nekolicina direktora u različitim sektorima, lansiran je Dior make-up, Baby Dior, kao i legendarni miris Poison, predstavljen na balu s počasnom gošćom Isabelle Adjani.

Međutim, modno događanje koje je obilježio 90-e svakako je susret pokojne britanske princeze Diane i francuske prve dame Bernadette Chirac. U tom trenutku Chirac je Diani poklonila torbu pod nazivom Chouchou, koja tad još uvijek nije bila lansirana. Voljena Lady Di oduševila se ovim elegantnim komadom i počela ga nositi svugdje, zbog čega je torba u njezinu čast preimenovana u Lady Dior.
“We Should All Be Feminists”
Maria Grazia Chiuri postaje Diorova prva ženska kreativna direktorica 2016. godine, slaveći vrijednosti koje nose feminističke revolucije, nadilazeći naredbe i stereotipe, opisuje brend. Simbol svoje vizije jasno je prikazala na reviji iste godine, kad je predstavila kolekciju s majicom na kojoj je pisalo “We Should All Be Feminists”.
Osim sofisticirane kreativne verzije, Chiurina posebnost odlikuje se suradnjom s umjetnicima i obrtnicima diljem svijeta, čineći svoje izložbe društveno angažiranim umjetničkim djelom.
