Što se događa s influencerima u Kini?

Stiže li nam potpuno nova era "influencinga"?

influenceri iz kine, Marie Claire Hrvatska
Instagram: @kickiyangz
Piše Ana-Lena Cvitanušić
objavljeno 31/10/2025 u 16:00

Tijekom posljednjeg desetljeća influenceri su oblikovali naš život u svakom smislu. Od modnih i beauty savjeta, pa sve do izbora obroka i fitness rutina – za preporuke i inspiraciju okrećemo se upravo njima. A o tome čiji ćemo Instagram ili TikTok profil zapravo zapratiti najčešće ovisi nekoliko ključnih faktora – inspiriraju li nas svojim životnim stilom, imaju li ono što želimo i govore li o temama koje nas zanimaju.

Influenceri u Kini sada moraju imati službene kvalifikacije

No možete li sa sigurnošću tvrditi da svaki influencer kojeg pratite uistinu ima stručne kvalifikacije za govorenje o određenim temama? Upravo je ovo pitanje nedavno zabrinulo kineske vlasti, koje su 25. listopada unijele veliku promjenu u način na koji influenceri mogu govoriti o specifičnim područjima na društvenim mrežama. Evo o čemu je točno riječ.

Instagram: @yuyuzhangzouInstagram: @yuyuzhangzou

Nova era “influencinga” u Kini

Kineska vlada nedavno je donijela odluku prema kojoj svi influenceri koji žele govoriti o temama poput financija, zdravlja, prava ili obrazovanja moraju imati službene kvalifikacije. U prijevodu, za kreiranje sadržaja ovog tipa bit će potrebna fakultetska diploma, profesionalna licenca ili certifikat koji potvrđuje njihovu stručnost.

Ovom odlukom trebalo bi se ograničiti širenje dezinformacija koje svakodnevno dopiru do milijuna korisnika, a zabranjeno je i promoviranje medicinskih proizvoda te srodnih suplemenata bez odgovarajućih dozvola. Nova regulacija primjenjivat će se na najpopularnije kineske platforme, poput Weiba, Bilibilija i Douyina, koje će, pak, biti odgovorne za provjeru vjerodostojnosti kreatora sadržaja.

Instagram: @yuyuzhangzouInstagram: @yuyuzhangzou

Reakcije javnosti su podijeljene

Neće vas iznenaditi to da je novi zakon izazvao različite reakcije javnosti diljem svijeta. Dok jedni tako pozdravljaju ovaj potez, drugi postavljaju pitanja o granici između slobode govora i cenzure. Ipak, pitanje koje sve najviše zanima jest hoće li se, po uzoru na kineski primjer, slični propisi uskoro početi primjenjivati i na influencere diljem svijeta?

I ako da, kako bi ova promjena mogla preoblikovati način na koji konzumiramo društvene mreže?

Vidi sve