Koja je nova uloga Anne Wintour i što to znači za svijet mode?
Odlazak modne carice iz "Voguea"

U trenutku kad moda i mediji prolaze kroz svojevrsnu renesansu, istovremeno pod pritiskom digitalne transformacije i promjene generacijskih vrijednosti, vijest da se Anna Wintour povlači s pozicije glavne urednice američkog Voguea odjeknula je poput eksplozije. Iako se o promjenama unutar Condé Nasta nagađalo već neko vrijeme, malo tko je mogao zamisliti dan kad Wintour, žena koja je više od tri desetljeća utjelovljavala samu srž luksuza, autoriteta i nepokolebljivog estetskog standarda, više neće biti ta koja odlučuje hoće li se određeni komad pojaviti u rujanskom broju.
No, kao što je to uvijek bio slučaj s Annom Wintour, čak ni odlazak s trona nije zapravo odlazak. Njezina nova uloga unutar modne industrije možda je manje vidljiva na naslovnicama, ali je jednako moćna. Ako ne i moćnija.
Kraj jedne ere: Wintour napušta Vogue, ali ne i Condé Nast
Anna Wintour godine 1988. preuzela je kormilo američkog Voguea i tijekom sljedećih desetljeća redefinirala što modni časopis jest i što može biti. Njezino uredničko oko, stroga disciplina i osjećaj za društvene promjene uzdigli su Vogue iznad konkurencije, ali i iznad same mode. Wintour je stvarala kulturu, diktirala trendove, lansirala karijere dizajnera i modela, pa čak i utjecala na politiku (prisjetimo se njezine podrške Baracku Obami i organiziranja donatorskih večera).
Krajem lipnja 2025., Condé Nast objavio je da Wintour napušta funkciju glavne urednice američkog Voguea
Međutim, zadržava titulu Chief Content Officer (glavna osoba zadužena za sadržaj) unutar Condé Nasta i Global Editorial Director za sve internacionalne edicije Voguea. Ukratko: više neće uređivati američki Vogue, ali će i dalje nadzirati globalni smjer svih izdanja tog prestižnog časopisa – od Vogue Japan do Vogue Paris (ili bolje rečeno, Vogue France).
Nova pozicija, isti utjecaj? Istovremeno i da i ne
Wintourina nova pozicija ukazuje na strateški zaokret u njezinoj karijeri. Umjesto svakodnevnog operativnog vođenja redakcije, sada preuzima metar dublju odgovornost. Oblikovanje globalne uredničke strategije Condé Nasta u eri gdje tiskanih izdanja ima sve manje, a digitalni sadržaj mora biti brz, viralan, pametan i, ako je moguće, sponzoriran.
U praksi, to znači da će Wintour postavljati ton i viziju za sve Vogueove edicije diljem svijeta
To uključuje odabir ključnih uredničkih tema, davanje smjernica za fotografije, videoprodukcije i društvene mreže, kao i strateške odluke o tome koje će teme dominirati u mjesecima koji dolaze. Ukratko, ako ste mislili da je njezina moć nestala s američkim uredništvom, prevarili ste se. Anna sada više nalikuje izvršnoj producentici globalnog modnog narativa negoli glavnoj urednici jednog časopisa.
Što njezin odlazak znači za budućnost Voguea
Pitanje koje se nameće među insajderima industrije jest: može li američki Vogue preživjeti bez Wintour? I što znači taj “odlazak” u kontekstu sve većih pritisaka na tiskane medije?
Njezin nasljednik, koji god da bude, imat će zadatak redefinirati časopis za novu publiku. Onu koju zanima inkluzivnost više od ekskluzivnosti, TikTok više od tiskane stranice, a vrijednosti više od luksuza.
U tom smislu, Wintourin odlazak predstavlja simboličan kraj jedne ere, one u kojoj je autoritaran urednički glas bio norma, a ne iznimka
No, poznavajući njezin perfekcionizam i nadaleko poznatu opsesivnu kontrolu, teško je zamisliti da će se njezin utjecaj stvarno smanjiti. Sasvim je moguće da će i dalje “neformalno” imati posljednju riječ o važnijim naslovnicama ili o tome hoće li se Met Gala otvoriti u ružičastoj ili tamnocrvenoj paleti.
Što modna industrija gubi i dobiva
Za modni svijet, Wintourina tranzicija označava gubitak stalne točke orijentacije. Bila je savjest modne industrije, njezin moralni kompas ili, kako bi zlobnici rekli, njezin “tihi diktator”. No, istovremeno, ovaj potez otvara prostor za novi glas, novu estetiku, novu vrstu uredničkog vodstva.
U eri gdje raznolikost, autentičnost i održivost više nisu samo trendovi nego očekivanja, promjena na čelu američkog Voguea mogla bi označiti početak dublje transformacije. One u kojoj časopis prestaje biti ekskluzivni klub i postaje platforma s društvenim utjecajem.
pročitajte još
Modna ikona bez roka trajanja
Anna Wintour puno je više od bob frizure, sunčanih naočala i Chanelovih salonki. Ona je institucija. I kao svaka institucija, zna kad je vrijeme za promjenu forme, ali ne i suštine. Iako više neće sjediti za glavnim uredničkim stolom u New Yorku, njezin pogled i dalje nadzire modnu kartu svijeta.
Možda više neće birati što ide na naslovnicu svakog broja američkog Voguea, ali budite sigurni da će i dalje odlučivati tko ide na crveni tepih Met Gale. A to, u svijetu mode, znači samo jedno: Anna Wintour nikad zapravo ne odlazi.