Jeste li upali u zamku ljetne potrošnje? Evo zašto se možete osjećati kao da ste bez novaca (čak i ako niste)

Najčešće dobivamo već servirano kako “savršeno ljeto” izgleda i što nam je sve potrebno da bismo ga i imali

ljetna potrošnja, Marie Claire Hrvatska
INSTAGRAM: @olivka_blog
Piše Iva Matić
objavljeno 07/07/2025 u 15:00

Svi znamo kolika je moć društvenih mreža. Tijekom ljetnog razdoblja njihov utjecaj može biti još i veći – imamo osjećaj kao da je većina ljudi koje pratimo negdje uz more (to uopće ne mora biti istina), drže zanimljive koktelčiće u rukama, jedu škampe i pohode festivale – što dovodi i do naše veće ljetne potrošnje.

Sve beauty proizvode kojima nas sa svih strana ljeti nutkaju ne treba ni spominjati. Ljetne rasprodaje, “dopaminski popusti”, najčešće dobivamo već servirano kako “savršeno ljeto” izgleda i što nam je sve potrebno da bismo ga i imali.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli KERRY WHEELER (@worldofkerry)

Od inspiracije do pretjerane potrošnje

Naravno da društvene mreže mogu biti svojevrsna inspiracija kako bismo posjetili određena mjesta, isprobali fino lokalno jelo ili si priuštili koktel nekog novog okusa. Ali što kad inspiracija postane konstantni pritisak da se živi u skladu s estetskim idealima?

Kod nekih će se možda javiti onaj osjećaj da su bliže influencerima koje prate ako slično jedu, piju, provode slobodno vrijeme, ljetuju i tu dolazi do problema – pogotovo kad se pogleda stanje računa.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli eleɢαɴт lυхυry (@elegantluxuryofficial)

Ono na što financijski stručnjaci upozoravaju jest činjenica da su društvene mreže, između ostalog, i vrsta izgrađene iluzije, koja je često podržana raznim sponzorstvima i selektivnim dijeljenjem. Tako se može izgubiti realna slika stvari, pa dolazi i do tzv. financijske dismorfije, raskoraka između onoga kako se ljudi osjećaju vezano uz svoje financijsko stanje i realnog stanja.

“Kupi sada, plati kasnije” i osjećaj da se drži korak s drugima, dovodi vrlo lako do velikih dugova. Ljeto je prilično zavodljivo pa bismo u puno toga voljele uložiti – manikuru, pedikuru, ljetne setove za šminkanje, skupocjene preparate za kosu i sunčanje, razne aparate za uklanjanje dlačica, tretmane koje koriste influencerice i celebrityji, apartmane s prvim redom do mora, ono pićence koje smo vidjele negdje kod nekoga na Instagramu, restoran koji je preporučio netko s TikToka…

Kako ne upasti u zamku ljetne potrošnje

Financijski savjetnici reći će da bismo trebali utišati profile koji nam izazivaju financijski FOMO (po principu: “Daleko od očiju, daleko od računa”), odrediti si ljetni budžet (i potrošnju) i stvarno ga se držati, planirati unaprijed i odabirati zanimljive, a opet jeftinije opcije. Poput piknika (koji je također instagramičan), ili kina na otvorenom. Koristiti proizvode koje već imamo u svojim kozmetičkim torbicama ili ormaru, kao i financijske aplikacije pomoću kojih ćemo imati uvid u svoje troškove. Last, but not least – trebalo bi i uključiti kritičko razmišljanje prije nego što povjerujemo nečemu iza čega ne znamo što stoji – sponzorstvo, poznanstvo ili neka treća priča.

Vidi sve