Gotika je oduvijek bila blisko povezana s modom. Postoji nešto mračno i zavodljivo u toj estetici što posebno volimo promatrati kroz prizmu odjeće, kao da se ljepota i opasnost susreću na istom mjestu. Ovih mjeseci taj se vizualni jezik ponovno vraća u prvi plan, prelijevajući se iz modnih priča u interijere i na ekrane, gdje nova generacija horor projekata istražuje granicu između romantike i strave.
Frankenstein kao modno-scenski spektakl
Najnoviji primjer je “Frankenstein” Guillerma del Tora, koji je početkom studenoga stigao na Netflix. U adaptaciji romana Mary Shelley glume Jacob Elordi, Mia Goth i Oscar Isaac, a film spaja povijesne motive, steampunk estetiku i dozu jezive ljepote.
Posebnu težinu nose kostimi dizajnerice Kate Hawley
Mia Goth u filmu tumači dvije uloge: Elizabeth, ljubavnu muzu, i Clare, Frankensteinovu majku. Hawley je za obje kreirala vizualni jezik koji evocira različite ženske arhetipove: majku, anđela, nevjestu, utjelovljujući ideju žene koja postoji kao sjećanje.
Clare je kostimografski zamišljena kao lik iz romantičarskog doba – puno prozirnih slojeva i velova koji joj daju eteričan, gotovo sjetan izgled. Elizabeth, za razliku od nje, inspirirana je znanstvenim crtežima iz 1850-ih, pa njezini kostimi koriste paletu zelenih, magenta i prelijevajućih tonova koji podsjećaju na krila kukaca, mikroskopske strukture i ukrasne stranice viktorijanskih knjiga.
Svi kostimi izrađeni su “od nule”, uključujući i one za statiste, a neki su zahtijevali izuzetno precizne tehnike. Hawley posebno izdvaja pelerina-šal s uzorkom nalik fraktalima, inspiriran krilcima kukaca.
Povijesni komadi nakita
Zahvaljujući suradnji s Christopherom Youngom iz Tiffany &Co., kostimografski tim dobio je pristup cijelom arhivu ove legendarne kuće.
Tako Goth u prvoj sceni kao Elizabeth nosi irizirajuću ogrlicu od favrile stakla iz 1914., dizajn Meta Overbeck, koja se savršeno nadovezuje na njezinu tirkiznu haljinu i perjani ukras.
U sceni, dok svira klavir, pojavljuje se i dojmljiva Wade Family ogrlica s više od 40 karata europski brušenih dijamanata, komad koji se prvi put prikazuje pred kamerama.
U završnoj sceni, Goth postaje “mlada Frankensteina” u kostimu koji svojim zavojima i detaljima podsjeća na samo stvorenje. Look je dopunjen srebrnim broševima s izmišljenim obiteljskim grbovima koje je izradio Tiffany, dok crveni križ koji nosi upućuje na Frankensteinovu majku i del Torovu sklonost religijskoj simbolici.
Jedan look posebno se izdvaja – potpuno prozirna spavaćica u nijansi morske pjene, zamišljena kao hommage hororu 60-ih. Hawley je željela vrlo jednostavnu siluetu koja otkriva ranjivost, pa taj styling priziva Sharon Tate, “Rosemary’s Baby” i klasičan final girl trenutak.
Djeci iz Osijeka, Zagreba, Bedekovčine, Ivanca, Karlovca, Pule, Rijeke i Splita iz Zaklade poručili su: "Snaga nije u tome da nikada ne padnemo, nego da svaki puta ustanemo. Vjerujte u sebe jer vaš put je jedinstven, možete promijeniti i sebe i svijet oko vas."
U predivnom prostoru TISTI cvjećarne u Ljubljani, Xiaomi je predstavio nove nosive uređaje iz Xiaomi 15T serije: pametni sat Xiaomi Watch S4 41 mm i Xiaomi OpenWear Stereo Pro bežične slušalice, uz kreativne radionice florista Žige Breskvar Tillera i majstora matche Iana Polaka Rožaca