Je li napokon stiglo vrijeme da svijet žene prestane nazivati sponzorušama?

Svaka žena želi... da je se ne naziva sponzoušom

Sponzoruša empowerment
FOTO: Launchmetrics
Piše Astrid Čada
objavljeno 08/10/2025 u 18:00

Izgleda da nikad nije bilo lakše nekoj ženi nalijepiti etiketu sponzoruše. U posljednje vrijeme s više sam strana čula komentare kako su određene žene “sponzoruše”. Ponekad to izgovaraju muškarci, ponekad žene – jedne o drugima. Bez obzira na obrazovanje, posao, financijski
status ili godine, najjednostavnije je nekome prilijepiti tu riječ.

Wikipedia (podjednako pouzdana kao i ljudi koji olako koriste tu etiketu) bilježi da se izraz pojavio 1990-ih u beogradskom žargonu. Tada je opisivao žene koje su se u javnosti pojavljivale uz pripadnike nove, naglo obogaćene elite posttranzicijskog doba. Danas ta riječ prelazi granice, oceane i generacije. Šeće Europom, Amerikom, Azijom i Afrikom, dolazi za stolove na večerama i u poruke u inboxu. Sada, čini se, “sponzoruše” navodno idu i za komadom piletine ili dobrog steaka.

Kombinacije koje uvijek daju isto

Matematika etiketa jednostavna je, a rezultat uvijek isti, i uvijek je negativan:

Razvedena + mlađi frajer = sponzoruša

Razvedena + stariji frajer = sponzoruša

Solo + mlađi frajer = sponzoruša

Solo + stariji frajer = ekstra sponzoruša

Zajednički nazivnik? Muškarac je dobro situiran. Jer, očito, žena ne smije poželjeti partnera koji je financijski stabilan – čak ni ako je i sama takva.

Kažu da brojke nikad ne lažu. Ja kažem da su neki jednostavno loši matematičari.

Novac je samo bonus

Jednom mi je tata rekao: “Nisu baš svi ljudi loši i ne žele te baš svi povrijediti”. Preslikavam to i ovdje: nisu sve žene sponzoruše i ne idu sve žene za novcem. Idemo za ljubavi, buketom omiljenog cvijeća, dobrom čašom vina i višesatnim razgovorima; za (ne)planiranim izletima, toplim zagrljajem i dugim večerima ispred televizije; za raspravama oko novog komada namještaja u zajedničkom stanu.

Matematika je tu jednostavna: zaljubljujemo se u detalje, ne u novac. A i taj novac, ako postoji, pripada našem čovjeku – nije naš trofej.

I što smo naučili?

Prave sponzoruše zasigurno postoje, ali daleko su od brojki koje nam serviraju stereotipi. Žene koje poznajem su pametne, sposobne i financijski ravnopravne svojim partnerima. Kad sam pisala ovaj tekst, Word mi je podcrtao svaki put riječ “sponzoruša”. U njegovu rječniku ta riječ ne postoji. Mogla sam je dodati, ali nisam. Možda bismo i mi mogli biti malo više kao Word: ne lijepiti olako takve etikete drugim ženama.

Mario Mandarić iznenadio priznajem: “Sve se manje vidim u kuhinji…”

U kampanji za novu Xiaomi 15T seriju, čiji je slogan “Detalji koji čine razliku”, a koja donosi prvi 5× periskopski telefoto zoom u T seriji, pojavio se Mario Mandarić, jedan od najpoznatijih chefova domaće scene. Njegova predanost detaljima kojima u kuhinji stvara vrhunska jela, savršeno oslikava filozofiju Xiaomi 15T Pro serije jer su upravo detalji ti koji oblikuju iskustva za pamćenje

Vidi sve