Zašto podržavamo odluku Grada Zagreba o zabrani korištenja mobitela u školama?
Ovo bi mogla biti jedna od najboljih odluka za mentalno zdravlje djece

Osnovne škole u Zagrebu su dobile preporuku Grada Zagreba da zabrane korištenje mobilnih uređaja tijekom boravka učenika u školi. Ta preporuka uključuje i školsku nastavu i odmore. Iako ovako nešto zvuči gotovo nevjerojatno u današnje vrijeme, odnosno predobro da bi bilo istinito, izgleda da se napokon počelo više pažnje posvećivati dječjem mentalnom zdravlju.
Podržavamo jer je stanje alarmantno
U vremenu u kojem je lakše gledati u svijetlo ekrana nego u oči druge osobe, zapravo je bilo pitanje dana kada će se oglasiti alarm. Ova se odluka Grada Zagreba temelji na stručnoj analizi gradskog Povjerenstva za prevenciju i suzbijanje zloupotrebe droga i drugih oblika ovisnosti. Nakon što su proveli anketu u zagrebačkim školama, rezultati su pokazali da je stanje alarmantno. Zaista, mobilni su uređaji i ekrani postali najveća pošast novih generacija.
Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec izjavila je kako su brojna istraživanja pokazala višestruke negativne učinke korištenja mobitela: od problema s mentalnim zdravljem, kako kaže: što nam treba biti apsolutni prioritet, do lošijeg sna, slabije koncentracije, narušenih obiteljskih odnosa, pa sve do izloženosti online nasilju i cyberbullyingu. Sasvim je jasno da ovako nešto dugoročno ne izgrađuje zdrave pojedince, pa su iz Grada Zagreba ovome odlučili stati na kraj.
pročitajte još
U preporuci stoji kako bi zagrebačke škole trebale unijeti odredbu o zabrani korištenja mobitela u kućni red, za što je zadužen školski odbor nakon rasprave učiteljskog vijeća, vijeća roditelja i vijeća učenika.
Čak 85% učitelja se slaže sa zabranom korištenja mobitela u školama
Neke su škole u Zagrebu već propisale zabranu korištenja mobitela, a iz Grada se isto preporučilo i svim ostalima. Jedno je istraživanje iz 2022. godine pokazalo da je 85% hrvatskih učitelja podržalo zabranu korištenja mobitela u školama.
Koliko god bi ovakva odluka mogla naići na neodobravanje kod nekih, kao i kod djece, s druge strane njome se štite djeca, njihovo mentalno zdravlje i dobrobit, stavlja se fokus na stvarne osobe oko sebe i na ono kako bi djeca zaista trebala učiti – kroz iskustva i stvarni svijet, a ne virtualnu “stvarnost”.